Fórum - Téma


1997 Nefunkční 4x4


Fórum Sportage I JA 1997 Nefunkční 4x4

Manuály  |  Inzerce  |  Model Kia Sportage I JA  |  Naše vozidla


1  2  3  4

2017-08-11 04:54:24

Zdarec. Na svou potvoru( 2,0,benzin,94kW,r.2000) jsem použil jehlové lož. s označením BA 188 ZOH /třeba tady: https://www.dimensor.cz/p...-188-zoh-000-024942.html/ Jinak orig označení je 0K01133152. S62

2017-08-11 05:01:29

Viz: http://www.kiaclub.cz/for...lova-loziska-rozmer-10820

S62

2017-08-11 06:58:16

sagitt62: diky moc. Cetl jsem to uz ale nebyl si jist protoze to je starsi model.Ja to teprve ted koupil a uz bych to hodil do srotu

2017-08-12 02:26:47

A proč jsi to,ty joudo, (vše v dobrém) kupoval? Co čekáš od káry za zenitem životnosti? Že bude fungovat jak "pánbůh"?

Nevím proč a za kolik jsi koupil,nicméně - dle osobní zkušenosti soudě – tohle jsou káry pro srdcaře. …a kutily odborně relativně zdatné vjednom. Já sám si „Červenáčka“ pořídil relativně z nutnosti – mám chajdu,k níž jsem ze dne na den nemohl jet po běžné cestě,ale jen přes „kotáry“ Jó § pozemkovýho práva – to je věc,hodná studování…

Nicméně: Sportážka 1. generace „umí“ (s dobrým obutím) středně těžkej terén,“umí“ brodění do cca 40cm, „umí“ (4x4) zasněženou,podmrzlou/led pod sněhem/ silničku 3. třidy s kopce,umí… spoustu věcí. Dokonalá není – a ani být nemůže. A jsme zase na začátku: proč jsi si takovou /ausgerechnet!!/ káru kupoval,buhehéé?  S62

2017-08-12 08:14:32

Zdárec..jo ja to auto potrebuju na praci do lesa a co jsem zjistoval tak tohle bylo za danych podminek asi to nej. Jenze...jsem uz asi rozmazleny z toho Nissana Páťi a tak dostavam psychickou čočku. Hned po dovoleny jde na vyvareni ramu podvozku a ted jsem objednal man.volnobezky AVM,jehlicova loziska a komplet sadu lozisek do kol. Musel jsem dukladne proplachnout motor protoze to prase co to melo na to auto uplne sra.. a olej byl cerny a tahl se jako syrup.Uz jsem taky vymenil vsechny filtry a svicky a ted bloumam co dal...

2017-08-12 09:12:14

Mnóóó... Vidíš! A tak kousek po kousku se staneš "srdcařem".,.. Osobně si nemyslím,že by Sportažka byla "ausgerechnet vhodná lesní dělnice". Zvláště pro jedince namlsané "Patrolem" (pokud jsem to dobře pochopil)-to je sakra jiná liga... I když-nutno přiznat- třeba "OTM tuning" nebo "Ultimax" jsou lidičkové,kteří Kiu využívali právě v lese a třeba i pro svoz... Nevyznám se v tom,lesák jsem byl naposledy v r.2007: kámoš,profidřevorubec,jel pomoct Francouzům po jakési větrné smršti/Kyril??/ a já mu dělal "dopravní,technický a zabezpečovací tým" Skončilo to tak,že jsme oba připravovali /odvětvovali/ vyvrácené stromy(odtud "dřevorubec") - a co nezvládl stáhnut k cestě jeho "Defender" (který za celé 3 týdny žádné tech. zásahy nepotřeboval),zvládali francouzští hasiči a armáda...

Každopádně Kia 1. generace -bohužel- není bezprobémový stroj. S tím se smiř. A měj ji rád... Na běžný provoz na běžných...jak to pojmenovat? asi "mimocestách" je zlatá-při trošce opatrování. S běžnými závadami se asi potkáš,ale u dieselu /typuju dle výkonu/ jich bude míň,než u zážehače. Pokud budu vědět,poradím.

Zdarec.

S62

2017-08-12 09:19:48

Ložiska kol: Dávej bacha,já vracel 2 sady,než jsem se "trefil". Oni snad ti šikmoocí samurajové měnili u 1. generace rozměry ložisek co měsíc... To jsem ještě ale neměl přístup k online katalogu...S62

2017-08-12 10:05:23

Jo diky za radu a pripadnou pomoc. Ted zrovna resim dalsi vec a to zvednuti podvozku. Jestli tam muzu dat Dobinsons 70mm bez dalsi upravy tlumicu atd

2017-08-12 10:07:37

Jinak jo m3l jsem Patrola 2.8 Td GRko kratkou verzi a byl to nezmar a te jsem mel rok Nissana Pathfindera 2.5td a ...ani nemluvim . Super podvozek a vlastne vsechno

2017-08-12 20:54:26

Tak jsem asi odhalil dalsi zavadu na 4x4.Kdyz to dam na zvedak a zapnu 4x4 tak se mi toci jenom jedna poloosa na prave str.kde prave odesla volnobezka. To asi znamena ze je v prd... most diferaku ze?

2017-08-18 19:43:38

Ahoj. Nemusí být. Diferák přenese výkon vždy na tu stranu,kde je menší odpor. Tudíž právě tam,kde odpor není skoro žádný - na volnou poloosu. Zkus se zapnutým př. náhonem a vyřazenou /do neutrálu/ redukcí otáčet "zdravým" kolem. Druhá strana by se měla točit na opačnou stranu.Ale nevím,jestli tam není část. samosvorný diferák...

S62

2017-08-19 23:19:19

Jo diky. Tohle auto teprve poznavam a zjistuju ze jsem uplne mimo misu. Ted delam komplet loziska na predku a manualni volnonezky takze predek ve vzduchu a zkousel jsem ty poloosy. Otacim jednou..druha jde na opacnou stranu takze by melo byt vse OK. Zitra budu jeste menit oleje v diferakach a v prevodovce tak jsem zvedav co tam na me vyskočí.

spoukie, 2014-09-18 19:48:43 napsal:

Zdravím mám kiu Sportage 2.0 70kw rv 1997 s aut. vonoběžkou a přestala mi fakčít přední kola když zapnu 4x4, žádné divné zvuky se neozívají prostě jen nejde. sundal jsem kryt volnoběžky a všimnul jsem si že kroužek je úplně očesaný.nevíte někdo kde se dají koupit. děkuji za každou radu

2017-09-28 12:45:08

Zdravím všechny, mám asi problém na Kia Sportage 2.0l benzín r.v. 2001. Když jedu na 2kolku tak se zvyšující rychlosti a otáčkami zvyšuje hluk takové crrr, jako by plech drhl o něco když se otáčí, ale když zaradim na 4x4 a jedu, tak je ticho žádný hluk. Můžu eventuálně jezdit na 4x4nez vyřešíme? Jezdím převážně 95%v terénu. Děkuji za informaci David

2017-09-30 02:01:50

Zdarec.

Osobně bych to asi neustál –nevědět kde,proč a co skučí. A v terénu zvlášť.

To,že hluk zmizí až při zařazení 4x4 mi evokuje,že je něco nezdravého na podvozku,uložení „Z“ nápravy,brzdách,náhonu: při přiřazení „předku“ se gro záběru krapet přenese,zatížení „zadku“ se sníží. A případné třecí plochy nemusí být v dotyku.

Metoda „Na špínu zhasnem – a hned je pryč“ platí možná v politice,u aut a strojů povšechně ani náhodou…

Takže bych hodil káru na zvedák a prohlédl. Bedlivě – osobně jsem řešil u Golfa „syčení od motoru“. A byl to jen uvolněný boční „šusplech“,který se v rychlosti nad 110km/h „tulil“ k řemenici…

Každopádně „Sportážka“ téhle generace jede stabilně jen „zadkem“, „předek“ připíná řidič. Čili jestli hluk zmizne při zařazení „předku“,musí být zdroj v rozložení náhonu/ů/.

Tak bych asi na tom zvedáku-či rampě – zkontroloval:

  • uložení „Z“ nápravy,štíty brzd
  • vůle kardanu

Taky bych zkusil najít přiměřenej kopec a káru z něj pustit bez kvaltu: slyším-neslyším?

Na zvedáku: řadit 2x2/4x4 a koukat(a poslouchat) jak se co točí.

Těžko rozhodovat od monitoru,víc nepomůžu. Každopádně bych nespoléhal na to,že když to na 4kolku není slyšet,problém se odsouvá. Neodsouvá. Z 90% se objeví v té nejmíň čekané a vhodné situaci…

S62

2017-09-30 12:16:37

Zdravím, děkuji za informaci a odpověď. Ještě indicie, občas se rozblikla kontrolka ABS dříve a včera také, chvíli svítila. Přiřazují to k té zadní nápravě, něco od mezinapravove převodovky do zadu. Nevím jak je snímáno otáčení kol, jestli je klasika snímač a pulzní kroužek a nebo je to z ložiska na poloose, tak jak Jimmy.

David

2017-09-30 22:15:03

Zdarky Davide.

Takže: „Sportážka“ vymoženost zvanou „mezinápravová převodovka“ zcela určitě nemá. Co to prosím tě je? V životě jsem tenhle termín neslyšel… mám mezeru ve vzdělání? Stejně tak nemá ani mezinápravový diferák… Natož pak ložiska s „N-coderem“ pro odečítání otáček kol…

ABS je u Kia Sportage 1. gen řešen snímači/tuším „Hallův/ a ozubenými /nikoli magnetickými/ kroužky na nábojích předních kol , v zadní nápravě je snímač otáček/nevím jaký/ umístěn v diferenciálu. Z něj se berou i hodnoty pro ECU(ŘJ motoru) a rychloměr. Všechny 3 (LP,PP,Z) snímají otáčky kol a načtené hodnoty odesílají do ŘJ ABS. Ta následně dává pokyny HCU /jednotka řízení tlaku brzd. kapaliny do jednotlivých kol – líp to „lidově“ popsat neumím/ a výsledkem je,že auto brzdí rel. nejefektivněji,nedochází ke smyku/blokování/ kol. (odtud ABS – Anti Block System)

Snímače na předních kolech jakož i ozubené kroužky na nábojích už od výroby moc kvalitní nejsou a dostávají i v běžném provozu „na prdel“ ,natož v terénu. Snímač zasr…ný blátem, prasklý či orezlý kroužek,oxidace pinů v konektorech snímačů… = nefunkční ABS a svítící kontrolka na palubce. A to jsou jen ty nejčastější závady.

Nicméně si těžko umím představit,že by ABS měla něco společného s výše popisovanou závadou - hlukem.

S62

2017-10-01 08:20:05

To ABS, je zmínka. Mezinápravová převodovka je. Tak co ten hluk teda, dnes když jsem jel na čekanou tak v levotočivé zatáčce to dělalo ten hlu také, v pravé nevím. Zaměřit se teda na kardan, dieferak nebo poloosy

2017-10-01 20:14:35

Pohon je od motoru přes spojku na převodovku,ke které je připojena redukční převodovka. O mezinápravové jsem nikdy neslyšel... Jestli to hlučí v zatáčkách,můžou to být taky ložiska v nábojích či vpředu homokinetické klouby. Ale od PC opravdu těžko říct. S62

2017-10-02 19:20:45

sagitt62:

Ložiska poznám, homokloub neklape, to poznám. Tohle dělá hlavně v přímém směru. Ložiska to nejsou. Když vypnes předek tak to dělá, když ho zapneš tak je ticho.

2017-10-03 04:20:51

Tak už jedině ten zvedák... S62


Odpovědět

1  2  3  4