Fórum - Téma


Clarus 1,8 benzin sedan - za jizdy prestal bezet


Fórum Clarus / Credos Clarus 1,8 benzin sedan - za jizdy prestal bezet

Manuály  |  Inzerce  |  Model Kia Clarus / Credos  |  Naše vozidla



2015-02-22 23:37:25

Clarus 1,8 benzin sedan - za jizdy po dalnici, po 80 km, prestal bezet motor . Z rovnobeznych 3000 otacek za min. se zastavil a dojel jsem ke krajnici a motor jiz nesel nastarovat. Starter tocil, motor se choval jako vzdy normalne, ale nenaskocil.

Odsrouboval jsem holender pred vstriky a zapnul klicek. Benzin strikal vsude po motoru, Takze, slava, palivove cerpadlo funguje. Vyzkousel jsem vsechny pojistky v kabine i poistky a rele v motoru. Vse OK. Vsiml jsem s, ze mi bezel naplno ventilator chladice.

Po nekolika pokusech nastartovat, coz bylo vzdy predchazeno stiskem tlacitka na klicence pro odblokovani immobilizeru, jsem to vzdal a nechal se odtahnout do Ziliny.

V Ziline jsem u pratel nabil baterku, ale ukazovala temer plny stav, A po cca 1,5 - 2 hodinach jsem ji vratil do auta. Coz vlastne byl reset jednotky, ale chovalo se to stejne. Starter tocil motorem, ale nenastartoval jsem. Ventilator chladice sel naplno. ocistil jsem kontakt jednopoloveho snimace teploty a i zkratoval dratem proti kostre (kde vzit nejaky 10k odpor?), a nic, nestartuje. rozpojil a ocistil jsem postupne kontakty vzduchove vahy, snimace otacek, privodu ke svickam, cidla teploty oleje. Bestija, stale nestartuje.

Procetl jsem si zde na foru podobne prizpevky s immo a ridici jednotkou a nevim, zda ma stejny problem.

Asi pred mesicem jsem rano v garazi pri startu mel podobny problem, kdy pri venkovni teplote cca 4 stupne Celsia, vetrak chladice bezel naplno a ja jsem cca 5 minut zkousel startovat a nakonec jsem uspesne odjel do prace.

Poradte, prosim, nekdo, kdo jste jiz zarucene vyresil podobny problem a neslysel jen z doslechu od kamarada ci servisaka, cim to je. Napichnout KIU na diagnostiku ted nemam moznost. Jsem vpodstate na ulici.

Diky,

2015-04-12 22:29:12

Jsem přesvědčen, z chování při pokusu nastartovat auto, že závada je někde v elektronice (vadné čidlo, řídící jednotka, immo atd). Postupně jsem vyměnil za nové obě čidla teploty (90 a 130 Kč; protože mi při studeném motoru běžel naplno ventilátor chladiče). Nepomohlo to. Pak jsem zkoušel, zda to dává jiskru. Při demontáže jednoho kabelu od svíčky jsem jej utrhl, protože gumová průchodka nechtěla povolit. Tak jsem musel koupit dva nové kabely (320 Kč). Svíčky po demontáži byly mokré, po výměně kabelů to jiskru nedávalo, Halova sonda asi funguje, při přiblížení ke kovu, začaly "cvrdlikat" vstřikovače, takže asi funguje.

Na netu jsem našel popis, jak vyblikat chybu z konektoru na diagnostiku - bohužel, LED dioda svítila 3 sekundy a neblikala = žádná chyba.

Dokonce jsem demontoval řídící jednotku (fuška byla ji vůbec najít - je na "tunelu" pod topením, vedle pedálu plynu). Důvodem byl fakt, že jsem nechal připojenou baterii na kabelech v autě. A po dvou dnech byla úplně vybitá, i když klíčky v zapalování nebyly. Kamarád ji prohlídnul a je bez závady. Zkrat jsme nenašli.

Možná immobilizér? To je zatím nad moje síly.

Na internetu jsem našel specialistu na KIA auta - co nejblíže k mému bydlišti.

Tak tedy, včera, v sobotu, jsem si na to zavolal automechanika, aby mi vyčetl chybu z řídící jednotky přes počítač. Ten borec, ještě před připojením auta na notebook, po chvíli určil závadu: při startování nedává motor tlak = slabý / divný zvuk.

A po chvíli našel i prasklý rozvodový řemen na vačkové hřídele ventilů! Takže jsem se mýlil v závadě elektroniky, i když čidlo otáček vačkového hřídele pravděpodobně způsobuje "odstavení" zapalování, protože se hřídel netočí a řídící jednotka má klamné informace...

Alespoň vím, co tomu je. Cena opravy, odhadem cca 5 tis. Kč.

Přemýšlím, zda to zvládnu vyměnit sám nebo to odtáhnu do servisu toho automechanika. Doufejme, že se nepotkaly písty s ventilama...

Máte někdo zkušenosti s výměnou tohoto řemene a správného nastavení obou vačkových hřídelů? Popř. poraďte cenově výhodný zdroj na sadu řemen, kladky...

Díky za odpověď.

2015-04-12 23:13:34

Přidám si sem nějaké návodné obrázky nebo fotky, abych věděl, jak na to. Našel jsem pěkné video na youtube.

OK, takže, jak na to

(zdroj:

https://www.youtube.com/watch?v=6KTfXkbKJ-U

https://www.youtube.com/watch?v=bn4Qz9DVIio):

1) demontovat řemen z posilovače řízení a alternátoru

2) podzvednout motor (zafixovat v této poloze) a demontovat uchycení motoru

3) odšroubovat šrouby prvního dílu plastového krytu pohonu soukolí vačkových hřídelů; později: dole odstranit kryt za kolem - odkryje se kolo na klikovce

4) zkontrolovat značky na obou ozubených kolech (E a I vúči nálitkům na bloku hlavy) a klikovce (značka T)

5) sundat řemenici pro alternátor nebo posilovač z klikovky (pozor na správnou polohu klikovky!)

6) sundat druhý díl plastového krytu (zmínka v bodě 3)

7) sundat druhý díl držáku motoru z bloku motoru, jinak nejde sundat plastový kryt (bod 6)

8) demontáž kladek (pozor, jsou v nich na ose pružiny - při zpětné montáži ověřit, že pruží kladku)

9) sundat řemen, pokud není již přetržený, jako u mně - haha ha

....

1) po výměně nových komponent (řemen, kladky...), ověřit, že se klikovka nepootočila - viz obr. KIA-012.jpg

2) nasadit řemen nejdříve na klikovku a zajistit řemen (KIA-013.jpg)

3) nasadit řemen na obě kola (1. pravé E jako exhaust, 2. levé se značkou I jako inject) a popř. mírně pootočit o 1/2 zubu (obr. KIA-014.jpg)

4) a nasadit na druhou odpruženou kladku a zkontrolovat všechny polohy kol a jejich značky a manuálně napružit a dotáhnout.

5) ručně pootočit hřídelí a znovu zkontrolovat polohy značek, vyzkoušet napružení řemene (KIA-016.jpg)...

HOTOVO

a samozřejmě vrátit všechny demontované části zpět.

Je to dosti náročné na přesnost provedení, je dobré použít stahovací pásky na přichycení řemene ke kolům.


Kia Spectra Timing Belt Replacement - 1.8L DOHC Engine Part 1  |  Více info

This is part 1 of a 2 video series where I show you the step by step procedure for removing and replacing the timing belt, water pump, the timing belt tensioner and roller on a Kia Spectra 1.8L dual over head cam engine.

Here are Links to Tools and Parts Used in the Video:

Timing Belt Kit:

XL Ratcheting Wrenches:

My Aluminum Racing Jack:

Set of 3 Ton Aluminum Racing Jack Stands:

1/2" Impact Gun:

Spill Free Funnel:

How to remove an Ignition Lock Cylinder on a Kia Spectra:

Right Front Motor Mount Replacement on a Kia Spectra:

How to Replace a Valve Cover Gasket on a Kia Spectra 1.8L Engine:

If this video helped you out please don't forget to subscribe, give it a thumbs up or if you are feeling generous leaving a tip by clicking the " i " button on the top left corner of the screen. Thank you very much for your support!

Disclaimer:

Due to factors beyond the control of Ratchetsand Wrenches, it cannot guarantee against unauthorized modifications of this information, or improper use of this information. Ratchetsand Wrenches assumes no liability for any property or personal damage that may arise from doing a repair on your vehicle after watching any of my repair video's. Due to factors beyond the control of Ratchetsand Wrenches, no information contained in this video shall create any express or implied warranty or guarantee of any particular result. Again Any injury, damage or loss that may result from improper use of tools, equipment, or the information contained in this video is the sole responsibility of the user and not Ratchetsand Wrenches.

2015-04-16 23:23:34

Výměna těsnění vika hlavy:

...ted ještě vědět, jak jednoduše a přesně ověřit těsnost všech ventilů (bez demontáže hlavy)...

How To 2001 Kia Sephia Valve/Rocker Cover Gasket Repair/Replacement  |  Více info

If you notice oil leaking from your engine cover maybe you need to change the gasket. This was done on a 2001 Kia Sephia Base model. Some scenes were fast forwarded. Shot with my Iphone4.

2015-04-18 16:43:56

Těsnost jsem ověřil po odšroubování svíček. Místo svičky jsem dal utěsněnou hadičku a foukal, přitom otáčel postupně sací a výfukovou vačkovou hřídelí. Vypadá to, že to odnesl některý (ze 16) ventil 1. a 2. válce. Uvidíme po demontáži hlavy.

Zatím jsem odmontoval sání a výfukové kolena. Teď musím najít (youtube?), jak demontovat hlavu.

Kontrolu hlavy a výměnu ventilů nechám odborníkům v servisu, jakož i ypětnou montáž hlavy.

2015-05-04 08:09:08

Nakonec jsem hlavu demontoval sám. Zkontroloval ventily tak, že jsem ponechal svíčky v hlavě, kterou jsou otočil písty vzhůru a do každé pozice jsem při zcela zavřených ventilech nalil benzín. Sláva, ani jeden ventil nepropouští. Dá se říct, že ventily jsou OK.

Vyměnil jsem tedy těsnění hlavy, namontoval hlavu (šrouby jsem dotahoval od středu na 104 Nm) a osadil nový rozvodový řemen. Nastavení byla brnkačka - všechna kola nastavena přesně na značky.

Vše jsem smontoval zpět (pěkně odmaštěné a vyčistěné s novým těsněním víka hlavy) a nastartoval. Po prvotní potíži, prohodil jsem si káblíky svíčky 2. a 3. válce, motor běží. Volnoběh je OK, v mírných otáčkách taky. Musím udělat zkušební jízdu = obvykle poslední slova před smrtí....

Celkové náklady: (olej 4L, filtr oleje, těsnění hlavy, těsnění víka, rozvodový řemen, destil. voda do chladiče, čidlo teploty vody 1. a 2. typ) 3.600,- Kč (bez mojí práce samozřejmě).

2015-08-03 06:33:57

Po této opravě mi spotřeba stoupla na 10L na 100km (chybový kód ukazuje na lambda sondu, ta je ale v pořádku). Hledal jsem, kde jsem udělal chybu a nakonec jsem překontroloval i nastavení rozvodů. A byla tam chyba: o jeden zub posunutý řemen na sací vačkovce!

Po 3 hodinách jsem to nastavil správně. Uvidíme, jak se to projeví poklesem spotřeby - doufám!.

Přikládám 2 fotky: před a po opravě (obě značky na ozubených kolech vačkovek jsou proti sobě a v rovině; na klikovce také na značkách - což tady není vidět...).


Odpovědět