Fórum - Téma


špatné štartovanie


Fórum Sportage I JA špatné štartovanie

Manuály  |  Inzerce  |  Model Kia Sportage I JA  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1995 Sportage I JA

15 diskuzí

Výkon motoru 94 kW (128 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2017-04-06 12:41:12

Zdravím

som tu nový, kúpil som si na dochodok starsiu Kiu Sportáž 2.0 16V 94kw ročník 95 a pomaly si ju dávam dokopy,

ale narazil som na dva problémy s ktorými si neviem rady,

1/: za studena špatne štartuje, iba sem tam odpáli a chytí až tak ta 20x, pripadá mi to ako keby nedostavala dosť paliva, vymenil som už palivové čerpadlo ale problém to nevyriešilo, ked už naštartuje a chvílu beží, už štartuje bez problémov na prvý raz,

2/: ked naštartuje volnobežné otáčky kolíšu v rozmedzí od 1400 do 3500, skúšal som odpájať váhu vzduchu, teplotné ččidlo, potenciometer škrtiacej klapky ale bez úspechu, pri odpojení volnobežneho ventilu motor zhasol, možno by ste mi niekto vedel poradiť v čom može byť problém,

dakujem

2017-04-07 21:47:25

Zdravim sústredil bi som sa na ten volnobežný ventil na štartovanie a volnobeh ma najvačší vplyv rozobrať niečim ho prestriekať premazať + pozrieť podtlaky "falošný vzduch" a k novému čerpadlu určite aj filter.

2017-04-07 22:51:15

filter bolo prvé čo som menil a pre istotu som vymenil aj ten nový, vymenil som za novú aj váhu vzduchu, preskúšal lambdu sondu, mam objednaný dobrý ventil, prekontroloval som rozvody,

prečistil vstrekovače, bez úspechu, je to stále to isté,

zistil som ale dalšiu závadu neukazuje palivomer, ked ho mám vonku z nádrže ukazuje normálne ale akonáhle ho dám do nádrže zas neukazuje, pritom je zapojený tak isto ako vonku, vyskúšal som aj iný a je to to isté

2017-04-08 00:26:50

tak treba vyskúšať ten druhý ventil čo to bude robiť či bude nejaka zmena alebo nie.. k tomu palivomeru možno bude stačiť len porušať s tým čerpadlom a chvílu počkať či sa spamatá ručička ten plavák tam je dosť nemotorný a niekedy sa zvykne o niečo zaseknúť a ukazovať blbosti mne to ukazovalo podozrivo dlho vždy pol nádrže

2017-04-08 05:22:25

Na bohatosť zmesi má veľký vplyv aj snímač teploty motora.Hodnoty pri 20°C/80°C sú :2,270-2,640kohm/0,307-0,329kohm.

2017-04-08 08:43:48

ekam2: teplotné čidlá sú obe nové

2017-04-08 22:46:45

Potom už ostáva jedine diagnostika.Môže to aj niekde prisávať vzduch,tým sa zvýšia voľnobežné otáčky a regulácia voľnobehu to už nedokáže korigovať.Niekedy pomôže aj reset riadiačky.Mám tu ešte dve riadiačky urobené bez immo.Ešte sa píše v servisných údajoch,že minimálny podtlak v nasávacom potrubí na voľnobehu má byť 590 mbar.Keď je to menej,tak niekde prisáva,a bohatosť zmesi je úplne iná ako má byť.

2017-04-08 23:26:34

ekam2: skúšal som vyblikať závadu ale pri zapojení na 2.0 mi to svietilo stále a pri 1.6 to zas blikalo 10min, počítať som prestal pri 170,

reset riadiačky tak o tom nemám ani šajnu, a to meranie podtaku by som ešte zvládol, len nemám čím, dnes som vymenil rozvody, vod. pumpu,remene a hadičky na podtlakoch, po naštartovaní na 14x otáčky volnobehu šli na 2200 ked som odpojil volnobežný ventil tak klesli zhruba na 1000, po prejdení pár metrov bol volnobeh normálny asi 800ot,po dalšom štarte vyleteli na 3800, tak som to radšej típol,

2017-04-10 11:45:10

Už pár let mám ten samý problém, vyměněné kde co, a pořád "studené starty"... Pořídil jsem Forestera a Kiu nechal, jako pracovní. Vzdal jsem to...

2017-04-10 12:24:27

Ešte môže prisávať cez ventil odsávania výparov z nádrže.Uzavrieť hadičku.Čo sa týka diagnostiky,asi by sa hodilo krátke video,aby sme videli čo konrétne bliká. http://www.kia-forums.com...ll-kia-trouble-codes.html

2017-04-10 13:26:44

ekam2: To by mohlo být ono. Nemám nádrž, jezdím s kanystrem a problém se projevil po odstranění shnilé nádrže a náhradou vzduchového filtru za jiný /čímž se změnily podtlakové poměry/.

2017-04-10 18:26:55

ekam2: tak na to kolísanie volnobehu nepomohla ani výmena volnobežného ventilu, stále to isté

2017-04-10 21:34:49

A zaslepenie toho odsávania z nádrže?Myslím tým hadičku z nasávacieho potrubia cez ventil(elektrický)do nádobky s aktívnym uhlím.A samozrejme treba skontrolovať všetky hadičky pripojené na sacie potrubie,či nemajú trhlinku a či sú dobre pritiahnuté pásky.A ešte tá diagnostika by asi pomohla tiež.Pred diagnostikou by som odpojil baterku na 2-3minúty(aby sa vymazali aj staré závady)a potom by som sa previezol na aute(aby sa zapísali aktuálne závady) a až potom spraviť diagnostiku.

2017-04-11 09:11:26

ekam2: ako presne mám prepojiť tie piny na diagnostickej petici aby mi to vyblikalo závady, lebo skúšal som aj podla návodu v autodata aj podla toho čo som našiel na týchto stránkach a nefungovalo mi to,

2017-05-17 12:29:08

elmer55: tak aby som túto tému uzavrel, konečne sa mi podarilo spojazdniť tu Kiu, ked nepomohla ani výmena vstrekovacej rampy a výmena podtlakových regulátorov, skúšobne som vymenil riadiacu jednotku motora a auto zrazu štartovalo aj otáčky už tolko nekolísali, tak som ešte nalial do benzínu aditívum co sami povalovalo v garáži už as 4 roky, po ubehnutí zhruba 50km sa volnobeh úplne skludnil už vobec nekolíše,

tak dúfam že táto moja skúsenosť niekomu pomože


Odpovědět